Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

הסומלייה הוא זה שיתאים את היין לתפריט שלכם, יבחר את היין הטוב ביותר לאירוע, ירכיב את תפריט האלכוהול בהתאמה אישית וייעץ בנוגע ליין הטוב ביותר. הסומלייה מנתח את הסטייל של הטועם ולומד אותו עד לדקויות העדינות ביותר.

הסומלייה הוא מוזג יין מקצועי אשר רכש השכלה פורמלית אודות הסודות הקטנים שהופכים את היין לטקס מקודש בפני עצמו. לאופן הגשת היין השפעה נרחבת על תחום היינות והיא בין הגורמים שיקבעו אם תזכרו את היין לטובה או לא.

בווינה נערכת תחרות "הסומלייה הטוב ביותר באירופה" ומתמודדים בה הטובים שבמוזגי היין. שלא כמו בתרבות הישראלית המקובלת, כאן ההקפדה על הפרטים הקטנים היא שהופכת את החוויה לבלתי נשכחת. בואו ללמוד את הסודות של המקצוענים.

רק בישראל

בישראל כמו בישראל, תרבות הקרבה והחמימות גורמת לטקס מזיגת היין לאבד קצת מהאפקט שלו, אבל בקרב אוהבי היין האמתיים, ההקפדה על הניואנסים הקטנים היא חיונית וחלק ממה שמקיים את המסורת.

בעוד שרבים מהישראלים בוחרים יין על פי מחירו, את הרושם האמתי משאיר זה שיודע לבחור את היין על פי הבציר הנכון, ההתאמה לתפריט, הטעמים האישיים ואופיו של האירוע. ברוב אזורי העולם, הסומלייה הוא האחראי לבחירה מעולה של היין ובכך הוא מבטיח שתיהנו מהרגע הראשון. אבל גם באירועים פרטיים בהם אין סומלייה, תוכלו להשאיר רושם על האורחים שלכם באמצעות הקפדה על מזיגה נכונה. איך תעשו זאת?

מזיגת יין כמו אצל המומחים

מזיגת יין

פתיחת יין כראוי היא מה שעושה את ההבדל בין אלו שאוהבים יין ובין אלו ששותים יין. לפניכם חמשת השלבים שיגרמו לך לחוש קצת כמו סומלייה אמיתי. צור את האווירה הייחודית עבור הקליקה שהזמנת.

  1. שלב הצגת היין בפני האורחים

רגע לפני פתיחת בקבוק היין, הסומלייה מספר בקצרה לאורחים אודות הפרטים הקטנים שמבדילים את המשקה מאחרים. לכל יין סיפור משלו, וכל תהליך ייצור כרוך באהבה שמעניקה למשקה את טעמיו המשכרים. שם יקב בו יוצר היין, המיקום בו נבצרו הענבים, שנת הבציר ועוד.

בניגוד לאוכל, המוגש משמאל לסועדים, הסומלייה עומד מימינו של היושב ותוך הצגת היין, הופך את התווית קדימה על מנת לגלותה למזמין היין. שלב זו נועד ליצור אמינות ולוודא כי היין הוא אכן זה שהוזמן.

למעשה, גם בארוחת חברים מזדמנת תגלה כי האורחים שלך יעדיפו לדעת איזה יין מוגש להם. באירועים פחות רשמיים, הצגת היין לא חייבת להיות רשמית כמו בארוחה למעמד העליון, אבל שיתוף קצר בידע יעניק ייחודיות לחוויה ויהפוך אותה לאירוע של once in a life time. השיתוף בידע וברגשות יקרב את האורחים אליך וישבור את הקרח, אם ישנו.

  1. פתיחת הבקבוק

בעת העמידה לימינו של הסועד, יש להחזיק את הבקבוק בחוזקה כשהוא מוחזק בידיו של פותח הבקבוק והתווית מופנית אל פני המזמין.

  1. חיתוך רדיד המתכת

ביד השנייה, יש להניח את סכין החיתוך מתחת לשפת הבקבוק התחתונה, בנקודה בה הלהב פוגש את הצוואר של הבקבוק.

שמירה על לחץ יציב תבטיח כי הבקבוק יישאר במקומו. יש לחתוך את הרדיד לכל אורכו, בלי להפוך את הבקבוק ותוך שמירה על קו ישר ככל האפשר. כדי להסיר את רדיד המתכת יש למשוך את הסכין כלפי מעלה ולבסוף, למשוך אותו עם היד. באופן אידאלי, הרדיד יוסר בשלמותו.

  1. ניגוב, חילוץ ופתיחה

באמצעות קצה לח של מפית, נגב את פיית הבקבוק והכנס את חולץ הפקקים למרכז. סובב את החולץ מבלי לסובב את הבקבוק עצמו, עד שהוא נכנס כל הדרך למטה. כמובן, לא עד הסוף כדי להימנע משקיעה של הפקק.

אם יש צורך, הגדל את חריץ מפתח היין שעל פיית הבקבוק והתחל לשחרר בעדינות את הפקק מתוך הבקבוק עד שהמפתח נמצא קצת יותר מחצי הדרך החוצה. עם לחיצה קצת יותר עדינה, שחרר אותו החוצה ונגב את קצה הפקק. יש להגיש את פקק השעם ללקוח, הפקק גם הוא מעיד על מצב היין.

  1. שלב המזיגה

כשהתווית מופנית אל האורח, התחל למזוג בעדינות ובזהירות את היין אל תוך הכוס, תוך שמירה על מרחק בין צוואר הבקבוק ובין הכוס כך שאין מגע ביניהם. המשך למזוג עד שהכוס מתמלאת לא יותר משליש, כאשר מדובר בכוס גדולה במיוחד.

  1. הסיום

לסיום, סובב את הבקבוק סיבוב קל עם פרק היד ולאחר מכן הטה אותו בחזרה ליציבה זקופה על מנת למנוע טפטוף. נגב את פיית הבקבוק, סגור אותו והשב אותו למקומו. אם היין מוגש קר (רק יין לבן), הכנס את הבקבוק לדלי מלא קרח ומים קרים.

שלב האישור

בין השלבים החשובים ביותר, אם לא השלב הכי חשוב, נמצא שלב האישור של הסועד. אם הסועד מרוצה מהבחירה, הרי שהמשימה הצליחה. תפקידו של הסועד הוא לאשר כי היין אינו פגום, מחומצן או מקולקל, וכי אכן מדובר בסוג היין המדובר. אם היין אינו טעים, זו עדיין לא סיבה להחזירו למטבח ואולם אם אתם מתכוונים להחליף את הסומלייה, תוכלו לבחון את יכולתכם להבין את טעמו של הסועד.

אם נגמר היין בכוס, תפקידו של הסומלייה למלא אותה שוב ובאופן כללי, לדאוג שבכל רגע נתון הכוסות תהיינה מלאות ביין.

אורחים אישיים, סיפורים אישיים

אם אתם יודעים על העדפה מסוימת שיש לאורחים שלכם לסוג מסוים של יינות, לימדו מראש על האפשרויות שעומדות לרשותם, בררו אודות היינות המבוקשים יותר והיערכו בהתאם. כמו שכל יין נושא עמו סיפור מיוחד, כך גם לכל אורח העדפה ייחודית משלו.

את התמורה להשקעה באורחים שלכם תגלו מאוחר יותר, כשהאירוע שלכם ייזכר לטובה גם שנים מאוחר יותר. 

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן