Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

אמרה ישנה שנפוצה באירופה אומרת שאי אפשר בלי יין – ואי אפשר רק יין. המשקה האלכוהולי הנפוץ והאהוב בעולם יכול להשתלב היטב עם ארוחה טובה, נשנוש גבינות או אפילו פרי טרי ומתקתק. שילוב מוצלח יכול להחמיא בו זמנית לטעמיהם של היין והאוכל, ולשחרר את מלוא הטעמים האצורים בכוס המשקה. אבל בשביל להשיג את השילוב המושלם – צריך לרדת לעומק העניין.

 

כולנו מכירים את הקלישאה הידועה: יין לבן עובד עם דגים ואוכל מעודן, יין אדום עובד עם בשר אדום ואוכל בעל טעמים חזקים. יש בכך אמת, אולם זו לא כל האמת.

באופן כללי, מומלץ לבחור יין שטעמיו מנוגדים לאוכל שאנו אוכלים: היין שלנו צריך להיות חומצתי יותר מהאוכל, מתוק יותר מהאוכל (או במקרה של קינוחים ואוכל מתוק במיוחד – מתוק פחות). הניגודיות הזאת מונעת היווצרות של טעמים חזקים מדי. או בקיצור – יין מתוק יתאים למנה מלוחה, יין חמוץ יתאים למנה בעלת חומציות נמוכה.

אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מהיין, בעיקר כאשר אתם נמצאים ביקב בוטיק, היא לשלב בינו לבין ארוחת גבינות. גבינה היא אחד המאכלים שמתכתב בצורה המוצלחת ביותר עם יין, אבל גם כאן צריך לבחור בתבונה. סוביניון בלאן, למשל, משתלב במיוחד עם גבינות כמו צ'דר, גאודה, פרמזן וגבינות שוויצריות. שרדונה, לעומתו, מתאים במיוחד לגבינות שמנות וגבינות עיזים.

במקרה של יינות רוזה, מומלץ לשלב בינם לבין גבינות צעירות כמו מוצרלה, פטה וצ'דר. ההמלצה לגבי מרלו היא לצרוך אותו לצד גאודה, גבינת ברי, גורגונזולה או פרמזן. קברנה פרנק משתלב היטב עם ברי, קממבר, גבינות כחולות או גבינות עיזים.

עצות אחרות קיימות לגבי שילובים בין יין לבין פירות: שרדונה, מרלו וקברנה משתלבים היטב עם תפוחים, אגסים או אפרסקים. סוביניון בלאן ,מנגד, משתלב עם תותים, אגסים ושזיפים.

ומה לגבי נשנושים אחרים? אפשר להצביע על מספר מנות קלילות יותר או פחות שמשתלבות עם סוגי יין מסוימים:

· רוזה ובייגל: השילוב הזה מוכר למדי בקרב רבים מתושבי ניו יורק ואף הפך לתקופה מסוימת במהלך משבר הקורונה לוויראלי למדי באינטרנט.

· לחמניות בריוש ושרדונה: שילוב שכל כולו צועק אלגנטיות צרפתית מסוגננת.

· חומוס וסוביניון בלאן: אולי מוזר לנו לחשוב על חומוס כעל מנה שמתלווה ליין, אבל באירופה ובארצות הברית – שם החומוס זוכה למעמד מעט יותר אקזוטי מאשר בארץ – מדובר במנה שבהחלט עשויה להתלוות אליה כוס יין. במקרה כזה – סוביניון בלאן הוא הבחירה הראשונה.

· שרדונה ופיצוחים: שקדים, בוטנים, אגוזי מלך וסוגי אגוזים רבים אחרים יחמיאו במיוחד לטעמו של השרדונה. מומלץ שלא לבחור בפיצוחים מלאכותיים ומתובלים יתר על המידה, שעלולים להשתלט על הטעם ולדחוק את טעמי היין העדינים הצידה.

 

לסיכום, כדאי לקחת את כל העצות הללו בחשבון – אבל לזכור שלא מדובר בחוקי ברזל. העצה המרכזית היא לבחור את שילובי היין והאוכל שלנו בתבונה – ובעיקר ליהנות.

הצטרף למועדון לקוחות

    אנו פתוחים 24/4-26/4


    תפריט מצומצם לפסח – גבינות, מזטים, מצות. הכל מוגש בכלים חד פעמיים.

    כל התפריט כשל"פ

    *הזמנת מקום רק דרך האתר בלבד!

    יום ראשון ערב חג היקב סגור

    דילוג לתוכן