Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

עם כל יתרונותיו של היין, שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש כאחד ממשקאות האלכוהול האהובים והמגוונים ביותר, צריך להודות שתחום היין הוא עולם מורכב למדי. בין תחושת טאניניות לטעמים פירותיים – העיסוק המעמיק ביין מחייב אותנו להכיר מגוון של מונחים ומושגים. אפילו קריאה של התווית המוצמדת לבקבוק היין עלולה להיות מבלבלת.

כדי לעשות סדר בבלאגן – ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על תווית יין. בעזרת כמה עצות פשוטות תוכלו לבחור את בקבוק היין הנכון – ולהבין בקלות ובנוחות את המשקה שממנו אתם לוגמים.

למה צריך תווית ליין?

בעולם היינות והאלכוהול, תווית יין היא כלל לא בחירה אומנותית – אלא דרישה של החוק. במדינות רבות כמו צרפת וארצות הברית ניתן למצוא אינספור תקנות וחוקים לגבי המידע שצריך להופיע על תווית הבקבוק. גם בישראל, שבה הרגולציה מחמירה הרבה פחות, כל משקה אלכוהולי נדרש לשאת תווית שתפרט את סוג המשקה ואת אחוז האלכוהול שבתוכו.

מעבר לכך, תווית יין כוללת לרוב מספר פרטים חשובים לגבי המשקה, כמו זני הענבים או שנת הבציר. גם אם פרטים אלו לא מחויבים על פי חוק, הם רלוונטיים ללקוחות רבים בעלי הבנה בעולם היין.

הפרטים החשובים באמת

אז מה צריך לדעת כשאנחנו ניגשים לתווית של בקבוק יין? הדבר החשוב ביותר הוא לשים לב לחמישה פרטים משמעותיים:

  • זן הענבים – מקברנה סוביניון ומרלו שניתן למצוא בכל סופרמרקט ועד לזנים ייחודיים יותר כמו קברנה פרנק, פינו נואר, שיראז או רוסאן. זן הענבים (או שילוב הזנים) משפיע בצורה ניכרת על טעמו של היין ועל איכותו.
  • שנת הבציר – חשוב לזכור שמדובר בשנה שבה הענבים נבצרו ולא בשנה שבה היין נמזג לבקבוק.
  • היצרן – מאיזה יקב מגיע בקבוק היין? איזה מותג עומד מאחוריו? כולנו מכירים את מותג השמפניה "דום פריניון". יקבים מוכרים ואיכותיים, או סדרות יין זוכות פרסים, יכולים להעיד על איכות הבקבוק שמונח לפנינו.
  • האזור – בתחום היין ישנה חשיבות גבוהה לאזור הגיאוגרפי שממנו מגיע בקבוק היין. אזור שבלי בצרפת, נאפה ואלי שבקליפורניה והגליל העליון כאן בישראל: בעולם ניתן למצוא מגוון אזורי איכות שמוכרים בזכות היינות המוצלחים שמגיעים מהם.
  • אחוז האלכוהול – בממוצע, רמת האלכוהול ביין תהיה בין 13 אחוזים ל-15 אחוזים. אפשר למצוא גם סוגי יינות יוצאים מן הכלל – שרמת האלכוהול בהם תהיה נמוכה במיוחד (אפילו פחות מ-10 אחוזים) או גבוהה במיוחד (עד יותר מ-20 אחוזים!).

הדרך לבחור יין מושלם

אז איך בוחרים את המשקה הנכון? אפשר להצביע על כמה כללים בסיסיים, כמו למשל שכדאי להתאים מנות דגים או מנות חלביות ליין לבן – ואילו מנות בשריות ליין אדום. בנוסף, חשוב לשים לב ליקב שממנו מגיע הבקבוק. בין אם מדובר ביקב גדול או ביקב בוטיק, חשוב לשים לב למוניטין של היקב ולהיסטוריה שלו. יקבים שלא מופיעים בחיפוש בגוגל או שלא זמין ברשת מידע לגביהם עלולים להיות איכותיים פחות.

בנוסף, יין איכותי תמיד יכיל פירוט של הזנים בבקבוק – ואף מידע נוסף לגבי ההיסטוריה של הבציר. ככל שמופיע על תווית היין פחות מידע ענייני לבין ההרכב שלו, כך גובר החשש שהיין איכותי פחות.

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן