Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

בתור חובבי יין, הניווט בין המונחים והז'רגונים השונים בעולם היין עשוי להיות מאתגר לפעמים. בין אם אתם חדשים בתחום או חובבי יין ותיקים ומנוסים, הבנת מונחי היין הנפוצים יכולה לעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר בכל הנוגע לרכישת הבקבוק הנכון, ובכך לשפר את חווית היין הכוללת שלכם. אז בשביל לעשות לכם קצת סדר, קבלו את מילון המונחים הנפוצים ביותר בעולם היין.

המונחים:

ארומה:

ריח של יין, שיכול להשתנות בהתאם לזן הענבים ולתהליך ייצור היין. הארומה יכולה לנוע בין פירותי לפרחוני, מתובל או אפילו אדמתי.

בציר:

השנה שבה נבצרו הענבים של היין. הבציר יכול להשפיע על הטעם והאיכות של היין.

גוף:

המשקל או המרקם של היין בפה. יינות בעלי גוף מלא נוטים להיות כבדים יותר ובעלי מרקם משמעותי יותר, בעוד יינות בעלי גוף בהיר יותר עדינים ובעל מרקם קליל יותר.

חבית:

מיכל עשוי אלון, או כל עץ אחר, המשמש ליישון ואחסון יין. חביות יכולות להקנות טעמים וניחוחות ליין, ויכולות אפילו לתרום למרקם ולגוף שלו.

חמיצות:

כשאומרים חמיצות מתכוונים לרוב לרמת החמיצות עצמה ביין, שמשפיעה בצורה מכרעת על טעמו. חמיצות גבוהה יכולה להפוך את טעם היין לפריך ומרענן.

טאנינים:

תרכובות כימיות המצויות בקליפות הענבים, הזרעים והגבעולים, שיכולות להעניק ליין את המבנה שלו, ואף לתרום למרירותו ולעפיצותו.

טעמים:

הטעמים שניתן לזהות ביין, כמו פירות, תבלינים, פרחים וכו'. זני ענבים שונים ותהליכי הייצור יכולים להשפיע על טעמו של היין, וכתוצאה מכך לברוא עולם שלם ומגוון רחב של פרופילי טעם אפשריים.

מרירות:

תחושת המרירות ביין קשורה לרוב לטאנינים. עם זאת, גורמים אחרים כמו זן הענבים ותהליך ייצור היין יכולים גם הם לתרום למרירות.

סוכר ענבים:

הסוכר הטבעי המצוי בענבים, ההופך לאלכוהול בתהליך התסיסה, והופך את המשקה ליין.

עפיצות:

תחושת הייבוש הנגרמת על ידי טאנינים ביין. עפיצות יכולה להיות רצויה ומבורכת ביינות מסוימים, כמו יינות אדומים, וחובבי יין רבים יחפשו אחריה, אך קחו בחשבון שהיא יכולה להיות לא נעימה אם היא מוגזמת.

שמרים:

מיקרואורגניזמים הממלאים תפקיד מכריע בייצור היין, על ידי המרת סוכר לאלכוהול במהלך התסיסה האלכוהולית.

תסיסה כוהלית:

תהליך המרת סוכר ענבים לאלכוהול על ידי שמרים. תהליך זה חיוני בייצור יין שכן הוא מביא להיווצרות האלכוהול, המעניק ליין את השפעתו המשכרת.

תסיסה מאלולקטית:

תהליך התסיסה השני, הממיר את החומצה המאלית (המצויה בענבים) לחומצה לקטית. תהליך זה יכול לתרום לחלקות ולמורכבות של יין.

לומדים את מונחי היין ורוכשים את הבקבוקים הטובים ביותר!

הבנת מונחי היין הנפוצים הללו יכולה לעזור לכם להעריך את היין וליהנות ממנו בצורה הטובה ביותר. מהארומה והעפיצות ועד לחומציות, גוף ובציר, כל אלמנט ממלא תפקיד מכריע שמשפיע על הטעמים השונים. בפעם הבאה שאתם לוגמים מכוס יין או רוכשים בקבוק, שימו לב למונחים הללו ונסו לזהות את המרכיבים השונים שהופכים אותו לכל כך ייחודי ומהנה.

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן