Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

טעימת יין

המסורת העתיקה של שתיית היין לימדה אותנו עם הזמן שההנאה מהמשקה מתבססת על שלל היבטים שחורגים משיקולים כמו טעם וריח. כל לגימה שאנחנו לוקחים היא כמו פתח למסע מרגש אל עבר סיפורו של היין, עם חגיגה שמערבת אלמנטים רבים. ומעבר לשתייה עצמה של המשקה, יש כל כך הרבה דברים שיש לקחת בחשבון כשאנחנו רוצים לשדרג את חווית היין שלנו.
אז אם סקרנו אתכם, אתם מוזמנים להצטרף לכתבה הבאה. יחד נגלה על השלבים השונים של שתיית היין, אלה שחושפים את מגוון השכבות המרתק, ונלמד איך נהנים ממנו כמו שצריך.

השלב הראשון: היעזרו בחוש הריח

עוד לפני שאתם בכלל ניגשים ללגימה הראשונה, הפעילו את חושי הריח שלכם, וקחו רגע כדי להעריך את הארומה של היין. מומלץ לערבב את הכוס בעדינות כדי לשחרר את הניחוחות שיופיעו בצורה הטובה ביותר. תנו לריחות לסקרן את האף שלכם ולבנות ציפייה לקראת השתייה עצמה. הגירוי החושי הוא זה שייתן לכם הקדמה איכותית לקראת חווית טעימה עמוקה יותר.

השלב השני: שימו דגש על בחינת הגוון

הרימו את הכוס מעלה כלפי מקור האור, וצפו בצבע היין ובבהירותו. החזיקו אותו על רקע לבן, כמו מפית או צלחת למשל, כדי להבחין בגוון האמיתי שלו. היינות האדומים עשויים להציג לנו אודם תוסס או אפילו גוונים כהים יותר, והלבנים יכולים לפרוח עם גווני זהב מרגשים. בדיקה ויזואלית זו מספקת לנו תובנות לגבי גיל היין, הזנים שמרכיבים אותו וזו פתיחה ויזואלית נהדרת לקראת מפגש הלשון עם המשקה.

השלב השלישי: שתו, אבל לאט

עכשיו, קחו את הלגימה הראשונה שלכם, אבל אל תמהרו! אפשרו ליין לנוע בפה שלכם, ושימו לב לטעמים הראשונים והדרך שבה הם מתפתחים. חפשו את האיזון שבין מתיקות וחמיצות ונסו לאתר את הטעמים הנוספים שצצים אחד אחר השני תוך כדי השתייה. קחו בחשבון שליין יש כמה שכבות, כך שכדאי להיות כמה שיותר סבלניים בשביל להתענג עליו כמו שצריך. כך המורכבות של היין תתגלה בהדרגה, ואתם תהנו ממנו באופן מקיף.

השלב הרביעי: מצאו את החיבורים הקולינריים הנכונים

כדי לשדרג באמת את חווית היין, מומלץ לחבר אותו למאכלים משלימים, שזו כבר אומנות בפני עצמה. החיבור הנכון יכול לשפר גם את היין וגם את המנה, וליצור איזון הרמוני. קחו בחשבון את מאפייני היין שאתם שותים, והתאימו לו את הטעמים המשלימים. ישנם לא מעט חיבורים קולינריים מומלצים והרשת מלאה באינפורמציה מרובה (אפילו אצלנו בבלוג תוכלו למצוא שפע של מידע בנושא).

גלו את האיכות של יקב אלכסנדר

אז בעודכם מטיילים בין שלבי שתיית היין ומגלים עוד על העולם המרתק הזה, אנחנו מזמינים אתכם להתפנק עם שלל היינות המעולים של יקב אלכסנדר. קטלוג המוצרים הנרחב שלנו מכיל לא מעט אפשרויות מרגשות, וכל משקה מספר סיפור עם לא מעט רגש, היסטוריה ואמנות. זה הרגע שלכם לשדרג את חווית היין עם הבקבוקים המעולים של יקב אלכסנדר – רכשו עכשיו את המוצרים הטובים ביותר!

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן