Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

יין אורגני

את היין הרגיל כולנו מכירים על שלל גווניו. אבל בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה של ממש בעולם שלנו, והיא התפתחות התחום המרתק של היינות האורגניים. מדובר על בקבוקים שמופקים בגישה ירוקה והרמונית יותר, עם התגלמות התפיסה הסביבתית. תהליך הייצור של משקאות אלה מאפשר לחובבי יין רבים לצלול עמוק אל תוך עולם חדש ומרגש של ארומות וניחוחות שכלל לא הכרנו. ואם מעניין אתכם לגלות עוד על הסיפור שעומד מאחורי היינות המסקרנים הללו, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכתבה הבאה.

אז מה זה יין אורגני?

ובכן, התשובה הפשוטה תהיה שמדובר על יינות שיוצרו מענבים שגדלו בשיטות חקלאות אורגניות, ואתם ודאי מכירים אותן. אך יין אורגני הוא הרבה יותר מזה. כל בקבוק שמופק במסגרת תפיסת העולם הזו, מייצג את מחויבות היצרנים לגידול ענבים בצורה שמתיישרת עם ערכי הטבע. הדגש כאן הוא על הפקת יינות בגישה עדינה וסביבתית יותר, החל מהגידול בכרם ועד לעבודה ביקב. הענבים מטופחים במירב תשומת הלב, מתוך כבוד עמוק לטבע, ומאפשרים את החיבור שבין האדמה, הגפן והיין.

החל מתהליך הייצור ועד לתווית שעל הבקבוק: ההבדלים בין יין אורגני ליין רגיל

1 – הקפדה על הדברה טבעית

ההבדל המהותי הראשון בין יינות אורגניים לרגילים נוגע להרגלי ההדברה. שיטות חקלאות אורגניות נמנעות משימוש בחומרי הדברה כימיים, והחקלאים שמחזיקים בתפיסת עולם זו בוחרים בחלופות טבעיות לשמירה על הגפנים. ההחלטה הזו מגנה על הענבים משאריות כימיות וגם מעודדת מגוון ביולוגי, תוך טיפוח מערכת אקולוגית מאוזנת שבה הגידולים מתפתחים באופן הטבעי ביותר. התוצאה היא יין שתופס את מהות הטבע, בלי זיוף.

2 – תהליך ייצור שנקי מתוספות כימיות

בניגוד ליינות הרגילים שעשויים לשלב מספר עצום של תוספים לייצוב ושיפור הטעם, יצרני היין האורגני מגבילים את אותן התערבויות. נעשה שימוש מינימלי עד אפסי בגופרית, לצד הימנעות מעבודה עם חומרים כימיים שונים שמשפיעים על הטעם הסופי של היין. ההקפדה הזו מאפשרת למשקה להתפתח בצורה אותנטית עם מינימום הפרעות, ולטפח אופי ייחודי.

3 – עבודה חקלאית שמכבדת את הקרקע

לא פעם אנחנו שומעים על חקלאות מסחרית והרסנית, שמחסלת גידולים טבעיים ומסורתיים לטובת שיווק המוני. ההיבט הזה חלחל עם השנים גם לתעשיית היין, עם המון יקבים שביססו את עבודתם על גפנים שגדלו באופן שפגע בחקלאות. לכן, ההיצמדות ליינות אורגניים מסמלת עוד שלב במסע של החזרה למקורות. גידול הגפנים שם דגש על טיפוח האדמה ושיפור איכויות הענבים. כל אשכול זוכה ליחס מעמיק, עם עבודה סבלנית ומאומצת שחורגת הרבה מעבר לסטנדרט. מה שנקרא – עבודת בוטיק.

4 – תוויות הבקבוק

ההיבט הזה כבר מתייחס לבקבוק עצמו. יצרני יין אורגני לבטח יהיו גאים בתהליך העבודה, ולרוב נפגוש את הבקבוקים שלהם עם תווית שמספרת על העבודה המיוחדת. סביר להניח שגם צמד המילים "יין אורגני" יופיע שם, כדי לאותת לצרכנים על תהליך ייצור המשקה.

עושים לחיים עם הטבע

אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שהשלב הבא יהיה להרים כוס לחיים עם יין אורגני איכותי. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את שפע היינות המרגשים של יקב אלכסנדר, שמתיישרים לגמרי עם תפיסת עולם זו. זה הרגע שלכם להנות מחוויות שתייה עשירה יותר, עם ניואנסים מיוחדים של טעם וריח בכל לגימה. זה העת להרגיש את האדמה בצורה הטובה ביותר, עם יינות שעושים כבוד לטבע ולחקלאות.

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן