Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח?

פתיחת הפקק של בקבוק יין היא חוויה ממכרת, עם צליל חזק שמכניס לא מעט אנרגיה לחיינו. אבל מה קורה לו ברגע שהוא נפתח? למעשה, מתחיל מרוץ נגד הזמן. היין לא יכול להחזיק מעמד יותר מדי זמן מרגע זה, ולכל סוג יש שעון משלו שמתחיל לתקתק כשהוא נחשף לחמצן. אך אל דאגה, כי יש יינות שיכולים להחזיק לא מעט זמן (באופן יחסי כמובן), ונשמח לספר לכם עליהם. אז קדימה, בואו נצא לגלות אותם.

כמה זמן אפשר לשמור יין פתוח?

יין אדום: 3-5 ימים

היין האדום, עם שפע של טעמים עשירים ומורכבים, זכה למעמד של משקה אהוב במיוחד. אך מרגע שהוא נחשף לאוויר, הוא מתחיל לחוות שינוי שיכול להימשך מספר ימים. פרץ הטעמים הראשוני עשוי לדעוך מעט, מה שיוביל לפרופיל טעמים חלק וקליל, דבר שדווקא יכול לדבר לקהל מסוים של חובבי יין ספציפיים.
ליינות אדומים חזקים ודומיננטיים כמו קברנה סוביניון ומרלו יש בדרך כלל חיי מדף של 3-5 ימים מרגע הפתיחה, מה שהופך אותם לבקבוק המושלם לכוס נינוחה בכל ערב במהלך השבוע. ואם הלכתם על האופציה הזו, כדאי מאוד לחבר את היין האדום למנות כמו סטייק בגריל או פסטה ברוטב עגבניות עשיר, שישדרג את החוויה.

יין לבן: יומיים - גג שלושה

יינות לבנים, שידועים בפרופיל המרענן שלהם, מציעים חוויה שונה וטיפה יותר קלילה. אחרי החשיפה לאוויר, הם עשויים לאבד מאיכותם בצורה מהירה, ותוך יומיים שלושה לאבד קליל את טעמם הטוב. הפירותיות שמאפיינת אותם הולכת ומטשטשת, מה שמעניק ליין טעם חמוץ ולא נעים לשתייה. וזה לא סתם שהיינות האלה הולכים נהדר עם מנות קלילות כמו סלטים ודגים – הם משדרים לנו שיש לשתות אותם כמה שיותר מהר, בלי לחכות למנות ה"כבדות".

יינות מבעבעים ושמפניה – מרוץ נגד הזמן

כשזה מגיע ליינות מבעבעים ושמפניה, הזמן הוא שם המשחק. ובדומה לקולה וספרייט, גם כאן, שחרור הפקק מוביל לאובדן מהיר של גזים. בדרך כלל, יהיו לנו רק 36 שעות כדי ליהנות מהתסיסה בשיאה ומטעמי היין המבעבע. לכן, ובין אם אתם מציינים אירוע מיוחד או שפשוט רוצים להרים לרגעים הקטנים של החיים, עדיף להתענג על היינות הללו במהירות, בלי לחשוב יותר מדי. הם מושלמים לברנץ' או ארוחת דגים, אבל באמת שעדיף להנות מהם כמו שהם.

רוזה: 5 ימים עד שבוע

אנחנו גאים להציג לכם את היין בעל חיי המדף הארוכים ביותר! הרוזה, שבורך בשפע של טעמים מתפרצים וגוון בהיר ומהפנט, הוא היין בעל חיי המדף הארוכים ביותר מרגע הפתיחה. הוא מסוגל לשמור על הקסם שלו לזמן ממושך שנע בין חמישה ימים לשבוע, מה שהופך אותו למוצר אהוב במיוחד.
התווים הפירותיים והפרחוניים שלו לא נפגעים במהירות ונשארים רעננים, וכך גם הפריכות שלט נשמרת. ובעוד שהיינות האלה מענגים בפני עצמם, הם הולכים נהדר גם עם שלל מאכלים כמו סלטים קיציים, תבשילים חריפים, פלטות של גבינות ונקניקים ועוד.

למקומות, היכון, צא – בואו לרכוש יינות חדשים ביקב אלכסנדר!

כל יין מציע לנו חוויה שאותה נרצה לשמר ככל הניתן. ובעוד שיינות מסוימים יודעים להחזיק מעמד למשך זמן רב שמגיע אפילו לשבוע, יש כאלה שמומלץ לשתות כמה שיותר מהר. לכל אחד יש את האופי הייחודי שלו, ויש לזכור זאת בכל פעם שאנחנו רוכשים בקבוק. הבנת אורך חיי המדף תאפשר לכם להתענג על כל טיפה, ובעיקר לא לבזבז כסף. אצלנו ביקב אלכסנדר תוכלו למצוא מגוון רחב של יינות, והצוות שלנו ישמח לספר לכם על אורך חיי המדף של כל אחד מהם. ובכל אופן, טיפ קטן מאתנו – שתו את היין שלכם כמה שיותר מהר, כאילו אין מחר!

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן