Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

השפעת האקלים הישראלי על היין

כמו בתחומים רבים שקשורים לקולינריה, גם בעולם היין והגפנים למזג האוויר יש תפקיד מכריע בעיצוב המוצר הסופי. אין זה סוד שבקבוקים שמגיעים מאזורים שונים בעולם יכולים להיות שונים לחלוטין האחד מהשני, גם אם שניהם יוצרו מאותו סוג הענבים ובאותן החביות. הסיבה לכך היא תנאי האקלים, השונים ממקום למקום, שמעצבים לפי ראות עיניהם את טעמי המשקה. אצלנו באזור ארץ ישראל, בה מגדלים גפנים עוד משחר הזמנים, למזג האוויר תמיד הייתה השפעה על טעמו של היין. יתר על כן, כאזור שבורך בגיוון אקלימי, החל מהשלג של הגולן ועד המדבר היבש של הנגב, היינות השונים המופקים באזורינו הקטן יכולים להיות שונים מאוד האחד מהשני, כשכל אחד מהם ניחן בטעם אחר. אז מה הסיפור של היין הישראלי והאקלים? קבלו.

אזורי ייצור היין בישראל

ייצור היין בישראל משתרע על פני מספר אזורים נפרדים, כשכל אחד מהם מאופיין באקלים משלו ותנאים גיאוגרפיים ייחודיים. הגולן והגליל העליון, הידועים בטמפרטורות הקרירות ובכרמים הגבוהים, מציעים תנאים אידיאליים לגידול זנים שמחפשים אחר דרישות של קור וגובה. הרי יהודה, השומרון ואזור ירושלים מאופיינים כשטח הררי בעל אקלים ים תיכוני מתון, שמתאים גם הוא לזנים ספציפיים. אפילו במדבר ובנגב אפשר לראות מעת לעת גידולי ענבים, עם זנים שדורשים את התנאים הצחיחים ורכיבי הקרקע של אזור זה.

זני הענבים בישראל

אזור ארץ ישראל היה מאז ומתמיד לבית חם עבור מגוון עצום של זני ענבים, מקומיים ומיובאים. הזנים הבולטים, כמו קריניאן וארגמן משגשגים באקלים הים תיכוני שלנו, ומהם ניתן להפיק יינות מיוחדים בעלי אופי בלתי נשכח. זנים בינלאומיים שהגיעו הנה עם השנים, כמו סוביניון בלאן, קברנה סוביניון ושיראז זכו גם הם להצלחה גדולה בכרמים הישראליים, בעיקר עקב מזג האוויר הנוח ואנשי המקצוע שידעו להפיק מהם בקבוקים נהדרים. לצד זאת, היקבים השונים מחפשים כל הזמן את הזנים החדשים והמפתיעים, אלו שיתחברו לאזורנו, מהם יהיה אפשר לברוא יינות מרגשים שעוד לא טעמנו.

תנאי האקלים הייחודיים

האקלים שלנו מאופיין בקיץ חם ויבש ובחורף מתון, היוצרים איזון מושלם לגידול ענבים שמחפשים אחר תנאים אלה. שעות השמש הארוכות, החום היבש וכמות המשקעים המינימלית בעונת הגידול מאפשרים לענבים להבשיל בצורה הטובה ביותר, ולפתח טעמים מרוכזים ורמות סוכר מאוזנות. באזורים הגבוהים עם הלילות הקרים, גדלים ענבים בהם נשמרת רמת החומציות, שמוסיפה רעננות מפתיעה ליין. ולבסוף, היום התיכון, והרוחות המיוחדות שהוא מביא אתו, תורמים גם הם ליצירת האקלים הייחודי באזורינו, שמתבטא במורכבות היין הישראלי.

לחגוג את היין הישראלי ביקב אלכסנדר

אנחנו בטוחים שכל המידע שקראתם עכשיו רק הגביר אצלכם את החשק לשתות כוס יין איכותית, ולהרגיש בכל לגימה ולגימה את השפעת האקלים הארץ ישראלית על הטעם. האזורים המגוונים בהם גדלים הענבים, לצד מזג האוויר הנוח יוצרים כל פעם מחדש יינות שקשה שלא להתרגש מהם. אנחנו מזמינים אתכם לגלות שפע של בקבוקים נהדרים אצלנו ביקב אלכסנדר, שמייצגים בצורה מובהקת את איכויות האקלים הארץ ישראלי. בואו לבקר, לשתות לעשות לחיים – לחיי היינות של ארץ ישראל!

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן