Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

תהליך ההבשלה של גפן הוא מסע מורכב ועדין, המתפרש החל משלבי השתילה הראשונים, ועד לבציר הענבים. במהלך תקופה זו, הגפן עוברת מספר שלבי צמיחה והתפתחות שמובילים בסופו של דבר להולדתם של ענבים איכותיים, במידה וכמובן מקפידים על פריחה איכותית ובריאה.

 אז קדימה, בואו נסקור יחד מקרוב את שלבי ההבשלה השונים, ונבדוק מה מייחד כל אחד מהם.

שלבי ההבשלה – מא' ועד ת'

שלב השתילה

הוא השלב הראשון בתהליך ההבשלה. הוא כרוך בהכנת האדמה, הבנת האקלים ובחירת זן הענבים הנכונים לשתילה באזור זה. לאחר מכן, הגפן נשתלת בקפידה, עם הקפדה על הזנתה בחומרים ובמים הדרושים כדי לעזור לה לבסס מערכת שורשים חזקה ויציבה. זהו שלב מכריע בבניית הבסיס לשאר צמיחת הגפן.

שלב שבירת ניצנים

הוא מתרחש בדרך כלל באביב. במהלך תקופה זו, הניצנים על הגפן מתחילים להתנפח ולגלות עלים ירוקים זעירים. שלב זה מסמן את תחילת עונת הגידול, והוא זמן מכריע עבור הגפן. בזמן הזה הגפן זקוקה לאספקה קבועה של מים וחומרים מזינים בצורה מוקפדת במיוחד, זאת כדי לתמוך בצמיחה מהירה של זרעים ועלים חדשים.

הפריחה

המתרחשת בדרך כלל בסוף האביב או בתחילת הקיץ, והוא קורה כאשר הגפן מייצרת פרחים קטנים, שהופכים בסופו של דבר לענבים מהם מפיקים את היין. בשלב זה למעשה יקבע את גודל היבול הפוטנציאלי לשנה הקרובה, ולכן יש להתייחס אליו רצינות גבוהה ביותר. בנוסף, אם תנאי מזג האוויר יהיו נוחים במהלך הפריחה, הגפן תיתן לנו יבול ענבים גדול יותר. אם לא, גודל היבול עשוי להיות קטן.

לאחר הפריחה

הגפן נכנסת לשלב התייצבות הפרי, שם מאביקים את הפרחים, והענבים מתחילים להופיע. במהלך תקופה זו, הגפן זקוקה לאור שמש רב, מים וחומרים מזינים, כדי לעזור לענבים לגדול ולהתבגר. יש לקחת החשבון הענבים עדיין קטנים וקשים בשלב זה, ואין סיבה להיבהל מפרי מצומק. לאחר מגן, גרגרי הענבים מתחילים להתרכך ולשנות את צבעם. הם עוברים מירוק לאדום או סגול (ענבים ליינות אדומים), או לצהוב וזהב (ענבים ליינות לבנים). בשלב זה הענבים גם מתחילים לצבור סוכר וטעם, שמשפיעים בצורה מכרעת על אופי היין.

לבסוף

הגפן נכנסת לשלב הבציר, שמתרחש בסוף הקיץ או בתחילת הסתיו, והוא קורה כאשר הענבים בשלים ומוכנים לקטיף. עיתוי התרחשות הבציר הוא קריטי, מכיוון שהוא יקבע את איכות הענבים, ובסופו של דבר את איכות היין. אם הענבים נקטפו מוקדם מדי, ייתכן שהם לא יפתחו את פרופיל הטעמים המלא שלהם. מנגד, אם נקטפו מאוחר מדי, הענבים עלולים לאבד טעמים שכבר נכחו.

יקב אלכסנדר – הבית של הענבים הטובים ביותר

אצלנו ביקב אלכסנדר משקיעים באיכות הענבים והגפנים, לאורך כל שלבי הגידול וההבשלה. מהתאמת האדמה לסוג הגפן ועד לגיזום והבציר, אנו מקפידים להבטיח שהענבים שלנו יהיו באיכות הגבוהה ביותר. אנחנו מאמינים שמחויבות זו לאיכות באה לידי ביטוי בטעם ובאופי של היינות שלנו.

משלב השתילה ועד לבציר הענבים, כל שלב הוא קריטי בהפקת ענבים איכותיים המשמשים לייצור יין יוצא דופן. אנחנו ביקב אלכסנדר גאים להיות חלק מתהליך זה, ומזמינים אתכם לחוות את פירות העבודה שלנו ולהנות מהיינות הטובים ביותר.

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן