Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

יין לבן

אדום או לבן? זו אולי שאלת השאלות. מעמדו של היין האדום כמשקה נערץ כמעט בלתי מעורער, אך את הכתבה הבאה נרצה להקדיש לאחיו הלבנבן. היין הלבן, שבעיני רבים נחשב לאחד מתענוגות החיים, זכה עם השנים לאינספור תיאורים מרגשים. החל מגווניו הבהירים שהזכירו לרבים את קרני השמש והעמקים הירקרקים, ועד לניחוחות הפריחה וההדרים, אין אחד שלא מצא דרך מיוחדת לפאר את המשקה הזה.

וכך גם אנחנו. בכתבה הבאה נצלול לעומק הנושא, ונלמד על היינות הלבנים שנולדו מהרצון לרגש ולהפתיע. עם ענבים שטופחו באינספור כרמים מסביב לעולם, נחקור את סודותיו ונתעמק בטעמים המיוחדים של המשקה. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למסע הלבנבן שלנו, בו נגלה את המאפיינים הקלאסיים של יינות מסוג זה, לצד סקירה של זני הענבים הלבנים המפורסמים ביותר.

קלילות מענגת: מאפיינים כלליים של יין לבן

ליין הלבן פנים רבות, ואם חשבתם שאין לו יותר מדי מאפיינים הרי שכדאי לכם לשים לב לאינפורמציה הבאה. מדובר על משקה בעל קשת רחבה של גוונים וטעמים, שמתחילים בלבן בהיר ופירותי ונגמרים בגוון זהוב עם מרקם חמאתי. הטוהר המדהים של היין הלבן מתואר לעיתים קרובות כמתקתק וקליל, מה שהפך אותו בחלוף הזמן למשקה שמשתלב נהדר עם מגוון רחב של מאכלים, כמו סלטים, דגים, גבינות ומאפים. ובניגוד ליינות האדומים למשל, שיכולים להיות מעט כבדים ובעלי אופי מתובל ובועט, האפשרויות הלבנות נחשבות לכאלו שמעוררות את החושים באופן פשוט ומנצח. בקיצור – חוויה בלתי נשכחת.

משרדונה חמאתי ועד לריזלינג פרחוני: זנים נפוצים של יין לבן

שרדונה

השרדונה שולט ביד רמה בעולם היינות הלבנים. מדובר על זן ענבים מנצח, ממנו מפיקים יינות עשירים בעלי גוון חמאתי. עם ניחוחות עץ אלון וטעמים מרעננים, הפך השרדונה לאחד מהמשקאות האהובים ביותר ברחבי העולם. ועוד פרט מידע חשוב – מדובר על אחד משלושת זני הענבים היחידים (יחד עם פינו מונייה ופינו נואר) מהם מכינים שמפניה.

סוביניון בלאן

ממשיכים הלאה לעוד יין לבן אהוב ונפוץ במיוחד, והוא הסוביניון בלאן. זהו משקה שבורך בניחוחות מענגים ופרופיל טעמים עשיר שמזכיר הדרים, פירות טרופיים קלילים ואפילו עשבי תיבול עוקצניים. מתכננים ארוחת דגים? ממליצים לכם בחום לשלב בה בקבוק של סובניון בלאן.

ריזלינג

שני הזנים עליהם דברנו עד עכשיו מגיעים מאזור צרפת, אך הריזלינג מגיע אלינו מגרמניה. ענבי זן זה מאופיינים כמתקתקים-חמוצים, עם ניחוח מבושם של פריחה אביבית. יין לבן מסוג ריזלינג זמין במגוון רחב של סוגים, החל מיבש, דרך חצי יבש ועד למתוק, כך שיש לשים לב לאופי הבקבוק אותו תרצו לרכוש. בנוסף, מדובר על אחד מהיינות שמתיישנים בצורה הטובה ביותר, עם אינספור תיעודים לאורך ההיסטוריה של בקבוקים שנשמרו בהצלחה במשך עשרות שנים!

פינו גרי (פינו גריגיו)

היינו בצרפת, ביקרנו בגרמניה, ועכשיו הגיע הזמן לגלות את איטליה. פינו גרי הוא זן מרגש במיוחד של יין לבן, שמאופיין כבעל טעמים עדינים של תפוחים ואגסים עשירים. הוא נחשב למשקה קליל שמשתלב היטב עם מגוון רחב של מנות, וכמעט שאין מסעדה באגן הים התיכון שלא תגיש אותו.

לחגוג את איכויות היין הלבן עם הבקבוקים המרגשים של יקב אלכסנדר!

אנחנו בטוחים שאם הגעתם עד לכאן, השלב הבא מבחינתכם יהיה לעשות כוס לחיים מפנקת עם אחד מהיינות הלבנים הנהדרים של יקב אלכסנדר. מהשפע של השרדונה ועד לחיבוק החם של הסוביניון בלאן, הקטלוג שלנו עשיר ביינות לבנים מעולים. כל מה שנותר לכם לעשות הוא פשוט לחקור את ההיצע המיוחד של יקב אלכסנדר, ולרכוש את היין האהוב עליכם!

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן