Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

ענבים אדומים ויין אדום

אם פעם החלוקה בעולם היין הייתה בין אדום ללבן ומקסימום רוזה, היום אנחנו חיים במציאות אחרת לחלוטין. לרבים ברור יותר מאי פעם שהשפע הרב שקיים בתחום עולה על כל דמיון, והמסע ללמידת סוגי הענבים השונים מהם מופקים יינות הוא בלתי נגמר. העמקה בתחום של היינות האדומים למשל, היא נושא מרתק, שכן מדובר על מקור עצום של טעמים, ניחוחות והיסטוריה שמרכיבים את הבקבוקים שכולנו אוהבים.
ואם אתם סקרנים לדעת קצת יותר על הזנים המדהימים שמשמשים להכנת יינות אדומים, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכתבה הבאה. יחד נגלה מהם סוגי הענבים הנפוצים בתחום היינות האדומים, נלמד על אופיים הייחודי ונכיר מקרוב את הקסם שלהם. אז קדימה, בוא נצא לדרך!

יין אדום – עולם שלא נגמר

רגע לפני שאנחנו מתחילים להכיר מקרוב את הזנים השונים, חשוב להבהיר כמה דברים על היין האדום, שכן מדובר על משקה מיוחד במינו. הוא בורך בגוונים עשירים ועמוקים, וטעמיו המורכבים מספקים עדות לתהליך המיוחד שעומד בבסיס הפקתו. בניגוד לאחיו הלבנים, היינות האדומים זוכים לקבל את צבעם המיוחד והטעם החזק בעיקר בגלל נוכחות קליפות הענבים שלהם בתהליך הייצור.
אלה בתורן משפיעות על מבנה היין, מחדדות את הארומות השונות, משפיעות על הטעמים ובקיצור – מוסיפות לו טאץ' ייחודי שאי אפשר למצוא בבקבוקים אחרים. לכן הפך עם הזמן היין האדום לאחד המשקאות האהובים על חובבי קולינריה בעלי סגנון מיוחד וגישה יוקרתית למשקה.

אז מה סוגי הענבים הנפוצים ביותר מהם מפיקים יין אדום?

קברנה סוביניון

נחשב לאחד מסוגי הענבים האהובים בעולם היין האדום, והוא בורך במבנה חזק וטעם באמת יוצא דופן. מקורו של ענב זה מבורדו, צרפת, ועם השנים הוא הפך לנפוץ במדינות רבות. הוא ידוע בארומות המיוחדות שלו, טעמי פירות היער השחורים ואפילו רמזים של פלפל ירוק, שהקנו לו שם של משקה בלתי נשכח.

מרלו

בדרך כלל כשמדברים על קברנה סוביניון עוברים ישר לשוחח על מרלו, שכן מדובר על צמד יינות שהולכים יד ביד. המרלו נחשב לטיפה יותר רך, והוא בורך בתכונות אלגנטיות ויש שיאמרו קטיפתיות. הארומות שלו מזכירות טעמי שזיף נעימים, והוא משתלב נהדר עם מאכלי בשר אדום שזקוקים לליווי הולם שלל כוס יין מפנקת.

פינו נואר

הפינו נואר מתואר בספרות כאחד הזנים היותר עתיקים בעולם היינות האדומים. עם תווים עדינים של פירות יער אדומים, תותים, דובדבנים ועשבי תיבול, הוא לוקח אותנו למסע במיוחד בכל לגימה. המשקה הזה אהוב במיוחד על חובבי יין שמחפשים אחר השונה ויוצא הדופן, והוא משדרג בקלות כל ארוחה.

שיראז

עוד סוג אהוב במיוחד, שמקורו מצרפת גם כן, הוא שיראז, שבמקומות רבים מכונה סירה. מדובר על יין שמתיישן בצורה נהדרת, והוא מציג לראווה טעם מתובל ונועז שהגדיר מחדש את עולם היינות האדומים. הטעמים שלו יזכירו לרבים מכם קינמון, פלפל שחור ועוד כמה תבלינים דומיננטיים, מה שהופך אותו לליווי המושלם למנות מתובלות וחריפות.

מזמינים אתכם להתרגש עם היינות של יקב אלכסנדר

אם הגעתם עד לכאן אנחנו בטוחים שלמדתם דבר או שניים על זני היינות האדומים הפופולריים ביותר. מדובר על עולם מרתק, שלמעשה לא נגמר, ומוסיף לנו שפע של מורכבויות והפתעות לתחום היין שכולנו אוהבים. אז רגע לפני שאנחנו נפרדים, יקב אלכסנדר מזמין אתכם להמשיך את ההתעמקות ולגלות את קטלוג היינות האדומים האיכותי שלנו. אצלנו תוכלו למצוא שפע של בקבוקים מפנקים, שיכניסו לא מעט טעם מיוחד לחייכם. בואו לגלות מקרוב טעמים אדומים מדהימים, עם יינות יוצאי דופן שקשה להפסיק ללגום מהם!

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן