Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

כשבאים לבחור מקרר יינות יש נטייה לחשוב שמקרר יין ביתי חייב להיות צר או קטן, מה שיאפשר אחסון של בין 4 ל- 30 בקבוקי יין בלבד, ואילו מקרר מקצועי הוא בהכרח ענק ויכול להיות ממוקם רק במרתף יינות מיוחד – אבל זה לא מדויק.

היום נדבר על האופן בו כדאי לרכוש מקרר יין מומלץ, ונבין איך סוג היין המועדף עליכם יכול לסייע לכם לבחור אותו בצורה חכמה.

בחירת מקרר יינות – ממה להתחיל?

כפי שפתחנו ואמרנו, אפשר לחלק את כל מקררי היין בצורה גסה למקררים ביתיים ומקררים מקצועיים (אפשר לחלק אותם גם לפי סוג הקירור והמבנה שלו – אבל על כך נרחיב בהמשך).

למרות שרבים חושבים שמקרר יינות ביתי הוא בהכרח קטן, ניתן למצוא מקררים קטנים (68X69X96X ס"מ) שמאפשרים אחסון של עד 92 בקבוקי יין בקלות.

לעומתם, מקררי יין אינטגרליים קטנים שמותקנים בתוך ארון, מאפשרים אחסון של עד 30 בקבוקים, כך שהכל תלוי בסוג המקרר שרוצים לבחור.

באופן כללי, כשבוחרים מקרר צריך לקחת בחשבון מספר נקודות שישפיעו על נוחות השימוש, בהן איכות הקירור, מחיר הקנייה הראשוני, עלויות התחזוקה והחשמל הדרושות לקירור שוטף ובקרת הלחות.
יחד עם זאת, מסתבר שכדאי להתחיל דווקא מהסוף – היין שאתם רוצים לקרר!

התאמת טמפרטורת הקירור הדרושה ליין שאהוב עליכם

ייננים מקצועיים כמו גם חובבי יין מושבעים, שנהנים ללגום כוס יין טובה מעת לעת, יודעים היטב שלכל אחד מסוגי היינות שמוצעים בשוק – טמפרטורות קירור והגשה המומלצות להם.

כך, יין אדום בעל גוף מלא, כמו קברנה סוביניון, מלבק ושיראז, מומלץ לקרר לטמפרטורה שנעה בין 17 ל- 19 מעלות צלזיוס.

לעומתם, יינות אדומים צעירים, בעלי גוף קל עד בינוני כדוגמת בוז'ולה, מרלו ובורדו, נהוג לאחסן ולהגיש בטמפרטורות נמוכות יותר, שנעות בין 12 ל- 16 מעלות צלזיוס בלבד, בהתאם לסוג היין הספציפי.

באשר ליינות הלבנים היבשים, כמו שרדונה, סוביניון בלאן ובורגונדי לבן – אותם מגישים בטמפרטורות שנעות בין 8 ל-12 מעלות צלזיוס.

לבסוף ישנם היינות הלבנים המבעבעים ויינות הקינוח המתוקים, שיקוררו יותר ביחס ליתר הסוגים, לטמפרטורות של 5-8 מעלות צלזיוס בלבד.

לפיכך ברור שאם יש לכם מספר סוגי יין שתרצו לאחסן, חשוב לוודא שהמקרר בו תבחרו יוכל לספק עבורכם את טווח הטמפרטורות הרצוי באופן מדויק.

שתי הטכנולוגיות העיקריות של מקררי היינות

חשוב לציין שאחסון של יין בתנאים של טמפרטורות בלתי יציבות עלול לפגוע בתגובות הכימיות שמתקיימות בין מרכיביו, ולכן גם באיזון הטעמים העדין המתקיים בו.

לכן, לאחר שהבנתם איזו טמפרטורה דרושה לכל סוג של יין, כדאי לכם גם להבין מהן הטכנולוגיות שאמונות על שמירת הטמפרטורה אותה מספק המקרר.

ישנם שני סוגים עיקריים של מקררי יין שזמינים בשוק: מקרר יינות תרמו-אלקטרי ומקרר יינות עם מדחס.

מקרר יינות תרמו-אלקטרי הוא חסכוני במיוחד מבחינה אנרגטית, קל משקל, בעל פעולה שקטה ונטול-רטט, מה שמאפשר שימור טוב יותר של היינות לטווח ארוך, היות ונמנע ערבוב של משקעי היין שנוצרים עם הזמן (ה'טאנינים'), במשקה כולו.

יחד עם זאת, אפקט הקירור של מקרר יינות תרמו-אלקטרי חלש ביחס לזה של מקררים בעלי מדחס, והוא פגיע יותר להשפעתם של מקורות חום חיצוניים סמוכים (כמו תנור) או טמפרטורות סביבתיות גבוהות (כדוגמת קרינת שמש ישירה).

עוד חשוב לציין שאחסון של מקרר תרמו-אלקטרי מחייב שמירה על מרווח מינימלי של חמישה סנטימטרים מכל צדיו, שהכרחי לפעילותו התקינה – ומשמעות הדבר היא שלא ניתן לאחסן מקרר כזה בארונות מטבח צרים או במקומות מצומצמים.

מקרר יינות בעל מדחס מספק קירור בעוצמה גבוהה, שאינה נפגעת גם אם הסביבה החיצונית חמה במיוחד, ויכול להכיל כמות גדולה של בקבוקי יין, ואף למעלה מארבעים בקבוקים – בהתאם לנפחו.

עם זאת, חשוב לציין שגם מקרר עם מדחס מוטב למקם במרחק סביר מהתנור או מכל מקור חום אחר – על מנת להימנע מהגברה משמעותית של צריכת החשמל.

לצד יתרונותיו ועוצמת פעילותו, מקרר על בסיס מדחס אינו שקט לחלוטין ומייצר זמזום רקע תמידי, גם אם ניתן, כמובן, להתרגל אליו מהר יחסית, כפי שקורה עם כל מקרר מטבח רגיל.

חסרונות נוספים של מקרר בעל מדחס טמונים בצריכת האנרגיה הגבוהה יחסית שלו, וכן בכך שהוא מייצר רטט קל, שעלול, בחלק מהמקרים ולאורך זמן – לגרום לפגיעה בטעמי היינות.

התאמת מקרר היינות למיקומו המיועד בבית

אחרי שהחלטתם מהו הסוג של המקרר בו תרצו, חשוב להתאימו למקום המיועד לו, כשעל מנת שתוכלו לתכנן את מיקום מקרר היינות שלכם באופן מושכל – קיבצנו עבורכם מספר נתונים ומידות שמומלץ להתחשב בהם

מקררי יינות המותאמים לנישות ולאזורים בעלי מרווחים קטנים.

במקרה כזה אפשר לבחור במקררים קטנים

עד כמה קטנים? – תלוי, כמובן, במספר בקבוקי היין אותם רוצים לקרר.

לאחסון של 12 בקבוקי יין – אפשר לבחור במקרר קומפקטי כדוגמת הדגם מבית 'Tete a tete', שמידותיו הן: 46.2 ס"מ עומק, 29.7 ס"מ רוחב בלבד, ו-85 ס"מ גובה.

לאחסון של עד 29 בקבוקי יין – יש דגם מומלץ בשם 'אינספיריישן', שמידותיו 59 ס"מ עומק, 60 ס"מ רוחב ו-81-88 ס"מ גובה.

לאחסון של עד 53 בקבוקי יין – קיים מקרר קומפקט קטן מדגם V-059, שלו מידות של 55 ס"מ עומק, 60 ס"מ רוחב, 83 ס"מ גובה.

לאחסון של עד 92 בקבוקי יין – אחד הדגמים המומלצים הוא דגם 'פיור', שמידותיו הן 69 ס"מ עומק, 68 ס"מ רוחב ו-96 ס"מ גובה.

מקררי יינות אינטגרליים ו'בילד אין'

במידה ורוצים לנצל ארון פנוי במטבח, אי או בר ביתי, אפשר לעשות שימוש במקרר יינות אינטגרלי/בילד אין.

לאחסון עד 17 בקבוקי יין – ישנו דגם 'אינספיריישן XS', בעל עומק של 59 ס"מ, רוחב של 59.4 ס"מ וגובה שנע בין 62 ל-69 ס"מ בלבד.

עד 29 בקבוקי יין – מומלץ לבחור בדגם 'אינספיריישן S', שעומקו ורוחבו זהים, והוא מעט גבוה יותר, (81-88 ס"מ).

עד 59 בקבוקי יין – קיים דגם 'אינספיריישן M' באותן מידות של עומק ורוחב, ובגובה רב יותר שנע בין 132 ס"מ ל-138 ס"מ.

לאחסון של עד 89 בקבוקי יין – מומלץ מקרר בילד-אין גדול יותר, כדוגמת דגם 'אינספיריישן L', בעל עומק ורוחב זהים, ואשר גובהו מגיע ל-182 ס"מ.

מקררי יינות במידות גדולות

כמובן שאם יש לכם מרתף או חדר שלם שייעדתם לקירור היינות, אז אפשר לבחור במקרר במידות גדולות.

לאחסון ושימור של עד 167 בקבוקי יין – מומלץ לבחור בדגם V-5259, שמידותיו – 55.8 ס"מ עומק, 59.4 ס"מ רוחב ו-178 ס"מ גובה.

לאחסון של עד ל-180 בקבוקי יין – עומד לרשותכם דגם 'פיור בינוני', במידות של 69 ס"מ עומק, 68 ס"מ רוחב ו-148 ס"מ גובה, וישנו גם ארון יינות בעיצוב יוקרתי מדגם V-9180, בעומק של 49.9 ס"מ, 128.4 ס"מ רוחב ו-129 ס"מ גובה.

לאחסון של עד 234 בקבוקי יין – תוכלו לבחור בדגם 'פיור L', בעל אותן מידות עומק ורוחב, שגובהו מגיע ל-182.5 ס"מ, קיים דגם 'פרימייר L', בעל אותן מידות בדיוק ועיצוב מעט שונה או דגם 'רבליישן L', המצויד בפטנטים ייחודיים ומתקדמים כדוגמת פילטר פחם אקטיבי, תאורת לד, מדפים נשלפים וטריקה שקטה.

עכשיו, כשברור לכם מה המאפיינים השונים של מקררי יין ואיך לבחור את המקרר המתאים לפי סוג היין והמקום הפנוי שייעדתם עבורו – תוכלו למצוא את הדגם האופטימלי לצרכים שלכם, להתחדש ו…להרים כוסית לחיים!

המידע בכתבה מבוסס על דגמים של מקררי יין יוקרתיים מבית EUROCAVE

הצטרף למועדון לקוחות

    שעות פתיחה פסח 24-26/4


    תפריט מצומצם לפסח – גבינות, מזטים, מצות. הכל מוגש בכלים חד פעמיים.

    כל התפריט כשל"פ

    *הזמנת מקום רק דרך האתר בלבד!

    יום ראשון ערב חג היקב סגור

    דילוג לתוכן